Wednesday 26 March 2014

Ajar Aku Redha .


*senyum lebar*


  le copying 
cc : angel sayang


Malam masih muda.WhatsApp masih riuh.

Da'ie-to-be memang banyak celotehnya.
aku tak kering gusi. tersengih-sengih sensorang.
yaaaa. ini cara mengubat hati yang lara. ecehh.

macam poyos.

                                          

                                          *******************************************


tak lama. baru sangat. masih fresh.
tak hilang dari ingatan. mana mungkin?
throwback. 


" Result amacam tyah? "


" Straight A's ehhh? woooooo. "


" Tyah ennn pandaii. omeyyyy ngaaatt. "


" Shoooort, 5tahun lagiiii! " 
*aipppp, yang ni kaitan -,-



terlalu perit.
menyakitkan. sadis dan sedih?
mungkin juga hilang keyakinan.

legend jatuh.



semagat melayang jauh.

mana tyahthelegend yang tuff tu ? 
dia macam nak lari jauh dari kekusutan yang melanda.

semuanya musnah.
impian tak menjadi kenyataan. hati meruntun hiba.
Allah uji.

mujur tak rebah saat result bertukar tangan.
" betul ke semua ni? " hati bermonolog sendiri.

yes. bahu sahabat jadi tempat bersandar.
aku menangis bukan tak redha.

sedih. rasa usaha sia-sia. mak ayah. mereka pasti kecewa.


                                 *************************************************** 





le owner



aku tak balik bangi terus.
pujuk hati. duduk rumah sahibah.

hmmm.
hati terubat sedikit sebanyak. celoteh si comel buat aku hilang duka.

aku tak mampu nak ingat balik apa yang berlaku semalam dan semalam.
cuma air mata yang berbicara.

saat mereka merasakan keputusan yang diperoleh belum cukup cemerlang.
aku rasa terpinggir.

semua jadi fake. dimana aku letak Allah dalam hati aku masa tuh?
aku takut hilang pertimbangan. keadaan nampak terkawal.
mungkin tak ada lagi yang menambah tekanan.

dan masa pula semakin singkat.

sedih nak berpisah dengan sahabat.
yes. kau pernah rasa kan?

" Ukhuwah itu lebih dirasai ketika ingin berpisah. "


akan bertemu lagi nanti.
aku yakin.

*******************************************

" ayah cuba redha dgn apa yang kakak dapat. ayah kecewa dengan kakak. "


" kalau stay sekolah lama, confirm cemerlang. "


" jauh-jauh banyak main. tak focus. "


ahhh. aku pekakkan telinga.
saaaaakitnya Allah saja tahu.

aku ambil masa yang lama untuk redha. Allah uji aku lagi.
aku tak kuat.


" kakak stay dengan kak sara. taknak balik. "
sedih. sebak.

aku terima semua ni. 
aku tahan. seka airmata banyak kali.

depan kak sara, aku buat biasa.
ahh, ditanya lagi tentang result.

Allah, kuatkanlah. 
nada suara bergetar. egoku tinggi.
aku tak menangis lansung.

kerja seperti biasa.



***************************************************


malam menjelma.
tak mampu tahan lagi.

depan lappy aku nangis. rasa jauh sangat dengan Allah.
kenapa susah sangat aku nak redha.

rasa macam ujian ni terlalu berat untuk aku.
aku tak mampu.

aku cari sahibah-2 aku.
mereka concern. lebih daripada bahagia bila didampingi mereka.




tersentap tetiba.
Allah would never put you in situation you could not handle.

Allah lagi tahu kann tyah.
Allah tahu aku mampu. Aku merancang.
Allah juga telah merancang. Siapa yang cipta aku?

semestinya Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk hambaNya.
ada yang lebih baik daripada apa yang Allah susun?

ofcoz takde. Allah bagi yang kita perlu.
bukan yang kita mahu. *angel

banyak advice sahabat2 aku bagi.
mereka sayap kiri. aku rebah tanpa Allah dan mereka.

ya Rahman, pinjam sifat Al-QawiyMu.
semoga aku terus teguh diatas medan Dakwah.

teguh menongkah mehnah.
segalanya datang dari Allah.





 


legend bangkit.

jatuh. tapi tak tersungkur!
Allah with me. Everything gonna be alright.

salam sayang fillah semua 19united of Matri.
doakan aku kuat.
sayang sangat sampai syurga.

Moga Allah redha.


No comments:

Post a Comment