Saturday 22 February 2014

Just A Moment .



 le copy-ing 


Glory be to Allah and All Praise be to Him 


Alhamdulillah .
Lafaz Tahmid meniti bibir .

masih hangat terasa .

Aku tak pasti perasaan ni . perasaan apa ?
rasa terisi . rasa seronok . 

mungkin tak semua rasa . atau semua dah biasa ?
ahh aku sentap dengan ayat ni ,

" Jangan sampai kamu merasakan Tarbiyah itu perkara biasa. "

mungkin dah terlalu lali . family berfikrah ?
tiap malam dok dalam usrah or halaqah ?
sejak kecik dah hafal mathurat ? al-mulk jadi amalan harian ?
tapi tuh lah , bukan mudah . 

melafazkan memang senang . praktikal , jauh dari andaian .

Iman memang selalu goyah . yazid wa yanqus .
kena islah diri supaya rasa tarbiyah always important .
bukan biasa-2 .

ayat yang biasa didengari .

" Tarbiyah bukan segala2nya , tapi segala-2nya BERMULA dengan Tarbiyah. "

dah tepu and muak ? dah hadam sampai lekat kat hati ?

tembak doa banyak-2 . bukan untuk orang lain . 

tembak tepat kat diri sendiri .
ah aku risau bila hati mati . semua nampak indah . 

dah takde tamayyuz lansung .

kosong . zero . 
ni untuk diri aku sendiri .

" halaqah/usrah adalah terapi jiwa. "


aku terjumpa ayat ni . er shoot tepat kat jiwa ni .
boleh kira , lama dah aku tinggal halaqah ny .

ijtima' mungkin ikut . tapi tu umum .
aku tak tahu nak terangkan camne ,
tapi , ada something special kat bulatan ceria tuh .

berkongsi . saling nasihat-menasihati .
bertukar cerita dan pendapat . taaruf sentiasa berjalan .

buat aku tak sabar dan ternanti-2 . *so sawit

" Maka Dia Allah telah mengilhamkan pada setiap jiwa itu jalan kejahatan dan
ketaqwaan. Sungguh beruntunglah mereka yang membersihkan jiwa itu. Dan 
sungguh rugilah mereka yang mengotorinya. "
( Asy-syams 91:8-10 )

buatlah apa-2 yang kamu suka .
yang penting , Allah redha . sentap .




moga Allah redha .

No comments:

Post a Comment